Éves tagdíj!
- A hirdetés mentése sikerült
Kedves Kollégák!
Tisztelettel kérünk minden tagtársunkat arra - aki ezt még nem tette meg – legyenek szívesek az éves tagdíjat – még decemberben – befizetni!
Ne felejtsük el, hogy az egyesület működéséhez fontos a szervezet és az iroda fenntartása, ehhez pedig elengedhetetlen a tagdíjak befizetése.
A tagdíj éves szinten mindössze 2.500 Ft., a nyugdíjasoknak 1.000 Ft. Ez az összeg – úgy gondoljuk – igen jelképes, szándékosan nem kérünk többet, mert ez az összeg csak az egyesület fenntartására kell, ezért nem szeretnénk senkit többel terhelni. A 2.500/1.000 Ft. éves szinten, szerintünk, igazán nem megterhelő összeg, egyetlen tagunk számára sem, az egyesület működése szempontjából azonban elengedhetetlen.
Szíves közreműködésüket ezúton is nagyon köszönjük!
Üdvözlettel:
Elnökség
Önértékelési feladatok az intézményekben
- A hirdetés mentése sikerült
,, Intézményi önértékelés gyakorlati megvalósítása”
felkészítő képzés
javaslatok, minták, a konkrét feladatokra
önértékelési szabályzat készítése
A Köznevelési Szakértők Országos Egyesülete meghívja, az Oktatási Hivatal által támogatott, az egyesület által szervezett képzésre, amely felkészíti Önt az intézményi önértékelés feladataira.
A képzés témái:
- A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
- Az önértékelési rendszer
- Az informatikai felület használata
- Az önértékelést támogató csoport megalakítása
- Az intézményi elvárások megfeleltetése a központi elvárásoknak
- Az önértékelési feladatok ütemezése
- Mi kerüljön az önértékelési szabályzatba?
A képzés díja: 4.000 Ft. Az egyesületi tagok részére: 2.000 Ft.
A felkészítéseket a megyei tagozatok szervezik, jelentkezni a képzést tartó szakértőknél, vagy a megyei vezetőnél lehet.
A megyei vezető elérhetősége megtalálható a „kapcsolat” fül alatt.
Elnökség
Közlemény az EMMI-vel 2015. november 19-én folytatott egyeztetésről
- A hirdetés mentése sikerült
Kedves Kollégák!
Örömmel értesítjük minden szakértő kollégánkat arról a tárgyalásról, amelyet az Emberi Erőforrások Minisztériumában az önértékeléssel kapcsolatban folytattunk.
Egyesületünk 2015. november 19-én az EMMI megkeresésére egyeztetést folytatott az önértékelés bevezetésével kapcsolatban. Az egyeztetést Sipos Imre helyettes államtitkár úr hívta össze. Jelen voltak még az Oktatási Hivatal, a Projektigazgatóság, és az NPK képviselői.
Egyesületünk képviseletében az elnökség tagjai vettek részt az egyeztetésen.
A KÖSZOE vezetőségének előzetes megegyezése szerint, módosítási javaslataink az önértékelés bevezetésével kapcsolatban az alábbiak voltak:
- Javasoljuk, hogy a pedagógus önértékelés ciklusa 2 év helyett 5 év legyen.
- Javasoljuk, hogy az intézményvezető önértékelése az intézményi önértékeléshez kapcsolódóan 5 éves periódusú legyen, a vezetői ciklus lejártát megelőzően.
- Javasoljuk, hogy a pedagógus önértékelés az óralátogatásra fókuszáljon, a hozzá kapcsolódó dokumentumok ellenőrzésével együtt (külön ne legyen dokumentumelemzés).
- Javasoljuk, hogy ne legyen interjú, hanem az intézményvezető az önértékelt pedagógusról a véleményét, az érintett pedagógus az önértékelő kérdőívét, közvetlenül töltsék fel az informatikai felületre.
- Javasoljuk, hogy ne legyen kötelező két órát látogatni az önértékelt pedagógusnál. Javasoljuk, hogy az óralátogatások gyakoriságát az intézmény helyi szokásai szerint folytathassa, azzal a kikötéssel, hogy legalább 1 óra látogatását, az értékelt időszakba be kell iktatni.
- Javasoljuk, hogy kérdőívek csak az intézményi önellenőrzés vonatkozásában jelenjenek meg.
- Javasoljuk, hogy az önértékelést támogató csoport munkaközösség kereteiben működjön, tagjai kötelező tanórája legfeljebb 20 órában legyen megállapítva (tudjanak órát látogatni, együttdolgozni).
- Javasoljuk, hogy minimálisra csökkenjen az adminisztráció. Az eredeti államtitkári javaslat: az összegző vélemény 1 oldal terjedelmű lehet.
- Javasoljuk, hogy az összegzésben az erősségek és a fejleszthető területek – a kompetenciák megjelölésével – összesítve (ne indikátoronként) kerüljenek fel az informatikai felületre.
- Javasoljuk, hogy a 2015-ben érvényes átmeneti önértékelési rendszer 2017. augusztus 31-ig tartson, hogy a most bevezetett tanfelügyelet tapasztalatait be lehessen építeni.
Az egyeztetésen a leglényegesebb kéréseinket elértük. Köztük az egyik legfontosabbat, az időhatárok kibővítését, amely a 2 éves gyakoriságú önértékelés helyett az önértékelés 5 évenkénti ismétlődését jelenti. Ennek elfogadása jelentősen megkönnyíti az önértékelési feladatok elvégzését, mert a változás következményeként 20%-ra csökken az eredeti feladatmennyiség.
Az eredményhez ezúton is köszönjük minden kollégánk eddigi észrevételét, megjegyzését, a hozzánk eddig eljuttatott építő információkat!
Az EMMI közleménye:
„Egyeztetések az intézményi önértékelés rendszerének bevezetéséről
2015. november 23. 18:30
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkársága, a Nemzeti Pedagógus Kar, a Közoktatási Szakértők Országos Egyesülete és az Oktatási Hivatal egyeztetéseket folytatott az intézményi önértékelés rendszerének bevezetéséről.
Az egyeztetések eredményeként számos fontos kérdésben megállapodásra jutottak. A résztvevők teljes mértékben egyetértettek abban, hogy a köznevelési rendszer színvonalának további javítása érdekében szükség van a pedagógusok, intézményvezetők és intézmények egységes és nyilvánosan ismert szempontok szerinti külső és belső értékelésére.
A résztvevők megállapodtak abban, hogy az önértékelési rendszer bevezetésének tapasztalatai alapján szükséges a rendszer finomhangolása annak érdekében, hogy az önértékelés ne járjon túlságosan sok adminisztrációval, ne jelentsen jelentős többletmunkát a pedagógusok számára, ugyanakkor az egységes önértékelési rendszer szakmai színvonala semmiképpen se sérüljön. Az egységes szempontok szerint megvalósuló önértékelési rendszer működése a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően fontos biztosítéka annak, hogy az intézmények külső értékelésekor – a tanfelügyeleti látogatáskor – a vizsgált nevelési-oktatási intézmények saját magukkal szemben megfogalmazott elvárásait, sajátos adottságait is figyelembe vegyék a külső értékelők, ne csak a központi elvárásokat.
Az egyeztetésen döntés született arról, hogy a teljes körű intézményi önértékelésre nem kettő, hanem öt éves időszakonként kerül sor mind a pedagógusok, mind az intézményvezetők, mint az intézmények tekintetében. Egyezségre jutottak abban is, hogy az önértékelés és a tanfelügyelet átmeneti ideig nem számít bele a pedagógusok minősítésébe. A felek elvi megállapodást kötöttek továbbá arról, hogy szükséges az önértékelés eszközrendszerének egyszerűsítése, amelyről a felek tárgyalásokat folytatnak.
(Emberi Erőforrások Minisztériuma, Köznevelésért Felelős Államtitkárság)”
Az EMMI közleményének linkje:
Kelt: Budapest, 2015. november 24.
Bella Tibor Jurecz Emil Szegedi György
elnök főtitkár általános alelnök
Hegyiné Mladoniczki Éva Virágné Nagy Éva
alelnök alelnök
Zalaegerszegi Regionális Konferencia - képekben
- A hirdetés mentése sikerült
https://www.youtube.com/watch?v=XJ5CMlNMprc&feature=youtu.be
Zalaegerszegi Regionális Konferencia - letölthető prezentációk
- A hirdetés mentése sikerült
Az alábbi linkeken keresztül letölthetők a következő előadások prezentációi:
1. Tóth Mária, TÁMOP 3.1.5 szakmai vezetője: Fejlődünk és fejlesztünk - a pedagógus-előmeneteli rendszer tartalmi változásai
2. Maus Pál, TÁMOP 3.1.8 szakmai vezetője: Startol a tanfelügyelet, az önértékelés - összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
3. Tóth Géza, KÖSZOE szakképzési vezetője: Az átalakuló szakképzés
4. Marosi Katalin, TÁMOP 3.1.15 szakmai vezetője: Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015
- MEGHÍVÓ Regionális Konferenciára
- Állásfoglalás a 2015-2016-os tanév tanfelügyeleti ellenőrzését érintő bejelentéssel kapcsolatban
- A KECELI KONFERENCIA ELŐADÁSAI
- Szakmai nap Miskolcon
- Pedagógiai minősítés a változások tükrében” címmel szakmai műhely-konferencia Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében
- TÍZPERCISKOLA.BLOG – MÁS-KÉP AZ OKTATÁSRÓL
23. oldal / 31