­

szöveguj

MÁS - KÉP AZ OKTATÁSRÓL  

Az egyesület adószáma: 18078130-1-42

Oldalunk átalakítás alatt áll. A tartalmak folyamatosan kerülnek feltöltésre! Szíves elnézésüket kérjük!

A Köznevelési Szakértők Országos Egyesületének egyik megyei vezetője levélben fordult egyesületünk vezetőségéhez azzal a kéréssel, hogy támogassuk a 2015-2016-os tanév tanfelügyeleti ellenőrzése ügyében tett bejelentésével kapcsolatban. Tekintettel arra, hogy a leírt eset nem csak egy személyt, hanem a tanfelügyeletbe bevont intézményvezetők egy jelentős részét érintheti, egyesületünk elnöksége megvizsgálta a beadványt, majd levélben fordult az Oktatási Hivatal elnökéhez, Dr. Maruzsa Zoltánhoz, vizsgálja meg az esetet.

Megyei vezetőnk a levelében azt jelezte, hogy 2015-ben bekerült – mint intézményvezető – a tanfelügyeleti ellenőrzésbe, amely tanfelügyeleti vizsgálat elrendelése szerinte rendeletellenes, mert ő már ötödik éve intézményvezető, a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet pedig a 2. és a 4. évet jelöli meg az ellenőrzés időpontjaként.

Levele alapján egyesületünk áttanulmányozta az ide vonatkozó jogszabályokat és rendeleteket, és az elnökség a következő álláspontra jutott:

  1. Egyetértünk a megyei vezetőnk véleményével. Álláspontunk szerint is, a tanfelügyeleti ellenőrzés elrendelése ebben az esetben rendeletellenes, az alábbiak miatt:

 

  •    a, 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 146.§ 6. bek.: „(6) Az intézményvezető ellenőrzésére legkorábban az intézményvezetői megbízás második, legkésőbb negyedik évében kerülhet sor”.
    • E paragrafus egyértelműen a 4. évet jelöli meg, és a vezető megbízásától számítja. Kollégánk igazgatói megbízása 2011. augusztus 1-jétől érvényes, így a 2015 októberétől várható vezetői tanfelügyelete, az ötödik évben van.

   b, 147. § „(1) A hivatal minden év július 20-ig a következő évre szóló országos pedagógiai-szakmai ellenőrzési tervet (a továbbiakban: ellenőrzési terv) készít megyei bontásban. A hivatal az ellenőrzési tervet úgy állítja össze, hogy az ellenőrzés ötévente egy alkalommal minden intézmény minden pedagógusára kiterjedjen. A hivatal július 31-ig az általa működtetett informatikai támogató rendszer útján értesíti az ellenőrzési tervben szereplő pedagógusokat, intézményvezetőket és intézményeket.”

 

Tehát, a 147.§ 1. bek. alapján minden érintettet július 31-ig értesíteni kellett volna. Kollégánk ellenőrzése 2015. augusztus 18-án került fel az internetes felületre, és 2015. augusztus 25-én kapott ímélben értesítést róla, amely jóval a megadott határidő után volt.

 

 

2. Kértük az Oktatási Hivatalt, vizsgálja felül a hasonló esetek tanfelügyeleti ellenőrzésének törvényességét, állapítsa meg, hány igazgatót érinthet még olyan eljárás, ahol a törvényesség megkérdőjelezhető, s amennyiben jogos, törölje a tanfelügyeleti ellenőrzéséből!

 

Bízunk abban, hogy jelzésünket az Oktatási Hivatal megvizsgálja, s elnökségünk állásfoglalása a fenti esetleírás alapján elfogadásra talál! Szeretnénk kinyilvánítani, hogy nem az akadékoskodás, hanem segítő szándék vezérel minket. Megértjük, hogy a rendszer bevezetésekor előfordulnak nehézségek, ezért is hívjuk fel a figyelmet az apróbb hibákra. Szeretnénk hozzájárulni ezzel is ahhoz, hogy az átalakítás minél eredményesebb és sikeresebb legyen!

Várjuk az Oktatási Hivatal elnökének a válaszát.

Elnökség

­